健保からのお知らせ

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2021/04/06 健診結果登録および健診受診ポイント付与の遅延について/Delay in Registration of Health Checkup Results and in Granting Health Checkup Points

加入者のみなさま

現在、
健診結果システム登録および健診受診ポイント付与の遅延が発生しており、
通常であれば受診月2-3か月後処理されるものが、3-4
か月後の対応となっております。
これは
毎年年度末(1月から3月)は受診者集中により処理件数が増加することに起因しております。

この遅延によりみなさまにはご迷惑をおかけしますが、
事情ご賢察のうえ何卒ご理解賜りますようお願い申し上げます。

Insured persons,

Please be informed that there is a delay to register the health checkup result into the system and to grant the cafeteria points for undergoing health checkup accordingly.  Currently it takes 3-4 months, which is 2-3months normally. 

This is due to the concentration of health checkup examinees at the end of each fiscal year (January to March) causes a delay in inputting the health checkup results.

We apologize for any inconvenience caused by this delay, but we ask for your kind understanding.

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